Има практика да се предлага кешбек (връщане на част от платените с кредитна или друга карта пари), която цели да стимулира потребителите да плащат с кредитни (или други) карти.
Търговците са задължени в много случаи да предлагат стоките на една и съща цена, независимо дали се плаща в брой или с карта (в други случаи по практически съображения цените са еднакви). И когато клиент плаща с карта търговецът има повече разходи за това. Част от тези разходи се ползват за подкупване на клиентите под формата на кешбек с цел да предпочитат картови плащания.
Приходите от кешбек са така проектирани, че да имат таван и частично или изцяло да се компенсират от таксите, които клиентът плаща за кредитната карта. Така че не много голяма част от тях да е за сметка на таксите, които търговецът плаща за получаване на плащания.В случая с карти като Vivid кешбекът частично се плаща от разликите във валутните курсове, на които много потребители не обръщат внимание. И затова им се струва, че кешбекът е голям. Може да имат и някакви договорки с определени търговци да им плащат, иначе не знам как могат да си позволят толкова голям кешбек.
После хората, които плащат с карти харчат повече и задлъжняват повече, което е в изгода на банките, защото така печелят повече от лихви по кредити.
Стойчо Недев веднъж спомена ,че кешбекът на вивид от супер офертите (тези от 10-20%) се поделя от веригата магазини и компанията зад вивид. За дефолт кешбека не съм сигурен вече.
ОтговорИзтриване