Пропускане към основното съдържание

Пощенска банка отказва на клиент отваряне на сметка, защото подозират, че може да я ползва за покупка на криптовалута

В пощенска банка отказаха да ми открият разплащателна сметка, защото им казах че смятам да използвам средствата за онлайн търговия, а те се усъмниха че ще инвестирам в криптовалути, което било против правилата на банката. Защо банката се интересува за какво ще си харча парите и защо е проблем да се инвестира в криптовалути при положение че това не е незаконно спрямо българското законодателство?

Обяснението им беше, че имат такава политика уж за да предпазят клиентите си. Както и да е не е мой проблем че реално губят клиенти с тая политика.

(...) като либертарианец смятам че всяка частна институция само може да решава кой да им е клиент. Просто ми е интересно защо имат толкова абсурдна политика, явно считат криптовалутите за конкуренция

Друг клиент на български банки се оплака:

Преди време правех редовни преводи за покупка на крипто, но за малки суми от две бг банки. Когато започнах да превеждам големи суми ми блокираха преводите и сметките и в двете банки, както и в последствие във всички други банки, в които имах сметки (общо 3). Само първа инв банка ми отблокира сметката веднага след като подадох молба, а се оказа че била блокирана поради някакъв сигнал. Другите две банки още не са ми отблокирани сметките, както и не мога да си ползвам сумите, които има по тях. Не искам да им казвам имената, че водя сега дело с тях, но се оказва наистина, че те могат да ми казват къде и колко мога да похарча.

(...) отделно понеже са ми блокирани сметките банките ми налагат такси за запорирана сметка. В едната ми теглят 150 лв, а в другата около 120 лв. Това е на месец и вече 9 месеца продължава.

Друг клиент, който се е опитал да направи превод към борса за криптовалути (март 2020):

Мен от Райфайзен днес ме изрязаха, въпреки че не ги ползвам за първи път, така че не препоръчвам да им ползвате услугите.

Вие като клиенти следва редовно да се интересувате за промените в тарифата, банката има право да променя тарифата си като въвежда нови такси и вдига съществуващите без да ви уведомява по телефона или по електронната поща.

Знаете ли, че банките въведоха допълнителни такси за клиенти, които имат сметки, по които има наложен запор?

При някои банки има само еднократни такси при налагане на запор и при отпадане на запора. При други обаче има месечни такси.

Например, ПроКредит Банк има месечна такса от 150-250 лева по сметки, на които е наложен запор. Вероятно става въпрос за Прокредит банк в горния коментар, защото не знам за друга банка, която има такса от 150 лева месечно. Коя е банката с такса от 120 лева не знам.

Някои погрешно разбират тази такса. Мислят си, че парите от таксата отиват за покриване на задълженията им по кредитите.

Това не е така! Парите от таксата не се ползват за погасяване на вашите задължения във връзка с кредитите ви, това е такса, която банката събира, защото така пише в тарифата и вие не сте обърнали внимание на тази такса когато сте подписвали договора (или когато банката е вкарала тази такса в тарифата си след подписване на договора).

Прочетете още кошмарни истории от клиенти на банки и други доставчици на платежни услуги: Законите против прането на пари се превръщат в заплаха - все повече хора стават жертва на тези закони.

Ето какво казват за Прокредит Банк:

прокредит е НАЙ-МАЛОУМНАТА банка в България, провеждаха ми интервю защо искам да си открия сметка при тях и за какво ще си ползвам картата. Стои една пача срещу мен и нахално ми вика "ние трябва да знаем за какво ще ползвате тая сметка" Hristo Spasunin

Тая тъпа банка. Закриха ми сметката без да не информират, загубих 200 лева Anumati Petrova

ЦКБ не разрешават плащания към eToro, заради възможността да се ползва за теглене на криптовалути

Кои български банки и доставчици на платежни услуги не дискриминират клиенти, които получават плащания от (и изпращат пари към) борси и търговци за криптовалути? Изгодно ли е да се ползват български търговци и криптоборси на криптовалути?


Коментари

Знаеш ли какви промени в законите ти готвят? Готов ли си да се подчиняваш на господарите си?

Нашите законотворци (които изобщо не взимат пари за писане на закони) пак пишат промени в закон по много подозрителен начин. Промените са "скрити" в края на проект за закон, в заглавието на който се твърди, че ще се изменя ЗДДС. Обаче се оказва, че това не е съвсем така - променят се и други закони...

Демокрацията работи само ако гражданите се интересуват какви закони смятат да се гласуват в Народното събрание. Също така, за да работи демокрацията, се налага и народните представители да са наясно с това, което гласуват.

Да спрем банковия лобизъм!