Пропускане към основното съдържание

Историята за една замразена сметка по дебитна карта (Пощенска Банка)

Статията е с автор Милен Зафиров и е публикувана в неговата Фейсбук страница. Копирам я тук без редакция.

Безочието и наглостта на банките в България, понякога толкова ме стъписва, че чак ме забавлява...

Пощенска банка. Днес.

Аз: - Добър ден! Имам открита левова сметка при вас, с издадена дебитна карта. Искам да я закрия, понеже рядко я използвам, а иначе всеки месец ми се удържа такса за обслужване...

Тя: - Добре, господине. Ако обичате дайте си дебитната карта. Аз сега ще я унищожа пред Вас, а за закриване на сметката ще дойдете след 31 дена.

Аз: - Прощавайте, не съм сигурен, че Ви разбирам: значи сега ще ми унищожите картата, а аз трябва да дойда след един месец за да ми закриете сметката?!

Тя: - Точно така! (усмихва се леко снизходително, но в погледа ѝ проблясва гордост от това, че съм я разбрал...)

Аз: - И защо е нужно това? Не може ли днес, сега, да унищожим картата и да закрием и сметката?

Тя: - Не може господине, такава е процедурата.

Аз: (въздъхвам с досада) – Е, добре. Щом такава е процедурата... Ето Ви картата ми...

Тя: - Благодаря! И личната карта, ако обичате.

Аз: - Заповядайте. Но нея нали няма да я унищожавате?

Тя: (подсмихва се с ирония и презрение) – Не...

Аз: - А-аа... Прощавайте, госпожице... А от банката ще ме потърсите ли след 31 дена? Това е цял месец, много е вероятно да

забравя...

Тя: (гледа ме един безкраен съжалителен момент) – Не.

Аз: - Добре, ами... Как ще стане тогава? Ако забравя и не дойда? Без мен ли ще ми закриете сметката?

Тя: - Не, разбира се. Няма да я закрием.

Аз: - Но тогава, защо ще ми унищожавате банковата карта сега?

Тя: (с явна досада) – Защото искате да Ви закрием сметката. Такава е процедурата, господине!

Аз: - Е, щом такава е процедурата...

Тя: (....след дълго и съсредоточено чаткане по клавиатурата и взиране в монитора) – Не можем да Ви закрием сметката, господине. Тя е замразена...

Аз: - ????... Не Ви разбрах. Как така „замразена“?...

Тя: - Ами, ето сметката Ви е замразена (обръща монитора към мен, и там с червени букви пише „сметката е замразена“)...

Аз: - Имате някаква грешка, сметката ми не може да е замразена.

Тя: - Може, може... Ето, тук при мен излиза, че е замразена.

Аз: - И какво значи това?

Тя: - Означава, че не може да оперирате със сметката си.

Аз: - Но, уважаема госпожице... АЗ ОПЕРИРАМ СЪС СМЕТКАТА СИ. За последните няколко месеца съм превеждал пари в тази сметка поне 5-6 пъти, разплащал съм се от нея по интернет, пазарувал съм с картата в магазини с ПОС терминал, даже теглих наскоро от нея от уличен банкомат...

Тя: - Това не е възможно. Сметката Ви е замразена!

Аз: - Е, как да не е възможно!? Защо ми е да Ви лъжа?!? Аз не съм дошъл да закривам сметката си, защото е замразена (това го разбирам сега), а защото смятам, че 5лв. на месец за обслужване на картата е прекалено висока такса за карта, която ползвам рядко...

Тя: - Не знам. Аз Ви казвам, че сметката Ви е замразена!

Аз: - Добре, това го разбрах. А, между впрочем, защо е замразена, пише ли там?

Тя: - Защото в продължение на повече от една календарна година, не сте влизал в банката.

Аз: - ..................??? ........ защо ми е да влизам в банката?

Тя: - Как защо? Защото имате сметка в тази банка и трябва да я захранвате и да теглите от нея.

Аз: - Ами нали точно това Ви казвам, че правя! Не разбирам, обаче, защо ми е да влизам в банката – нали има интернет банкиране...

Тя: - Такава е процедурата, господине. Трябва да влезете в банката...

Аз: - ................ (гледам тъпо)

Тя: - ................ (гледа умно)

Аз: - Тогава защо сте пуснали приложение за интернет банкиране?

Тя: - Не съм пускала, господине.

Аз: - Нямах предвид Вас персонално, имах предви банката.

Тя: - Не зная, господине, аз не съм банката

Аз: - Е, как да не сте банката, вие сте служител на банката, следователно сте част от банката...

Тя: - ... Господине, какво ще правим с сметката Ви?

Аз: - Какво ще правим със сметката ми?! Нали Ви казах, че съм дошъл да я закрия, но Вие ми отговаряте, че не мога, понеже била замразена, понеже не съм благоволил да ви посетя на гише в продължение на година!?! Аз трябва да Ви питам какво правим със сметката ми, но вече не съм сигурен, че трябва Вас да питам, понеже току-що ми казахте, че не сте част от банката...

Тя: - Аз не съм банката, господине, аз само работя тук.

Аз: - (примирено) Добре... Какво да правя със сметката си?

Тя: - Ако искате да я закриете, трябва да я размразим.

Аз: - Добре. Размразете я.

Тя: - За да размразим сметката, трябва да направите транзакция – да изтеглите или да внесете пари по нея.

Аз: - Ами, госпожице, нали това се опитвам да Ви обясня, че съм теглил пари от картата (ерго - сметката) преди няма и седмица.

Тя: - Няма как (усмихва се доволно!), сметката Ви е замразена!

Аз: - (спокойно... омммм...) Предполагам, че там в компютъра Ви има история на транзакциите ми по сметката, защо не проверите, а не

да мислите, че Ви приказвам глупости...

Тя: - Не мога. Сметката Ви е замразена.

Аз: - Абе...! А как аз, по дяволите, мога да го видя това в приложението на смартфона си, а Вие не можете (посягам да извадя

телефона си от раницата)... сега ще Ви покажа...

Тя: - Господине! Ако обичате дръжте се по-спокойно и не повишавайте тон в банката! Не искам да гледам телефона Ви! (с периферното си зрение забелязвам как чичката от охраната се прокрадва някъде зад гърба ми и погледите на всички клиенти в клона, вперени в мен... Спокойно... Омммм....)

Аз: - Да Ви питам тогава... Защо досега всеки месец ми удържате по 5 лв. от сметката за обслужване, след като сметката ми е замразена?

Тя: - Не ги удържам аз, господине, удържа Ви ги банката...

Аз: - Добре. Защо БАНКАТА ми удържа по 5 лв. такса за обслужване, след като сметката ми е замразена?

Тя: - Защото сте правили транзакции и дължите такса за обслужване...

Аз: - (поемам бавно въздух) Госпожице, имам чувството, че се намирам в кафкианска реалност... Добре, вижте... Ще го направим както казвате... Ще изтегля сумата, която ми е останала в картата... Мисля, че са 3 лв...

Тя: - Ето, попълнете тази касова бележка. (дава ми бланка за теглене, аз започвам да попълвам...)

Аз: - И трите имена ли? ....

Тя: - Да. Между другото има такса, дължима при теглене...

Аз: - А! (спирам да пиша) И колко е тази такса?

Тя: - Момент, сега ще Ви кажа... (става и отива при една от касите. Говори около половин минута с касиерката. Връща се.)

Тя: - 3 лв е таксата.

Аз: - ..... Значи... За да изпълня процедурата за размразяване на сметката, аз трябва да си изтегля от картата 3-те лв, за което ще трябва да платя такса от 3 лв?! И какво да пиша тогава на касовата бележка – 0лв?

Тя: - Толкова е таксата, господине. Между другото имате в сметката си 8 лв и стотинки...

Аз: - Ха! Как съм ги пропуснал... Значи, да видя дали съм разбрал правилно... За да размразя сметката си (за да можем да я закрием) аз сега трябва да изтегля, да кажем 3лв, за което ще ми удържите 3 лв такса, т.е няма да изтегля нищо...

Тя: - Не. Ще изтеглите 3лв и ще платите 3 лв. такса.

Аз: - И ще ми останат 5 лв по сметката... А след като ще я закрием след един месец, БАНКАТА за този един месец ще си удържи ли такса за обслужване в размер на 5 лв?

Тя: - Да, разбира се.

Аз: - Госпожице, (скъсвам полупопълнента касова бележка) я си ми върнете картата, ако обичате. И личната също. Нищо няма да закривам. Ще има да взимате от мен. Ще имате да си търсите едни пари за обслужването...

Тя: - Аз нищо няма да търся, господине. Бан...

Аз: - Да, да, разбрах. БАНКАТА. Вие сте медиатор и нямате нищо общо. Приятен ден!

Ако си мислите, че това е фейлетон, който съм измислил за вас за да ви разведря деня... ами открийте си сметка в Пощенска банка, и след година се опитайте да я закриете. Най-добре в клона на банката в Овча купел 1... Аз пък, след като излязох от клона, се шмугнах веднага в отсрещния магазин „Фантастико“. Дълго, прилежно и стриктно избирах продукти на обща стойност 8,37 лв (толкова се оказа, че са ми останали по сметка). След което ги платих на касата с картата, от ЗАМРАЗЕНАТА ми банкова сметка. И я нулирах!... Между другото... въпреки, че три пъти ги сметнах с калкулатора, по посочените върху магазинните етикети цени (за да излязат точно 8 лв и 37 ст!), на касата излязоха с 5 ст. повече. Доплатих ги КЕШ... Толкова и за коректността в магазините....

Коментари

Знаеш ли какви промени в законите ти готвят? Готов ли си да се подчиняваш на господарите си?

Нашите законотворци (които изобщо не взимат пари за писане на закони) пак пишат промени в закон по много подозрителен начин. Промените са "скрити" в края на проект за закон, в заглавието на който се твърди, че ще се изменя ЗДДС. Обаче се оказва, че това не е съвсем така - променят се и други закони...

Демокрацията работи само ако гражданите се интересуват какви закони смятат да се гласуват в Народното събрание. Също така, за да работи демокрацията, се налага и народните представители да са наясно с това, което гласуват.

Да спрем банковия лобизъм!